Behöver din barnvagn service? Boka tid

Betalsätt

Vi använder oss av Klarna Checkout som är en smidig process där konsumenter handlar på nätet utan att ge ut någon annan information än den de kan utantill, som exempelvis e-postadress och postnummer. Enkelheten i Klarna Checkout hänger ihop med säkerheten. Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert. Om du vill kan du koppla en PIN-kod till Klarna Checkout*.

Med Klarna Checkout kan du välja mellan följande betalsätt;

  • Faktura 14 dgr
  • Kortbetalning (Mastercard & Visa)
  • Direktbetalning med din Internetbank eller
  • Klarna Konto (delbetala in din takt).

För att säkert kunna identifiera dig och förhindra obehörigt nyttjande eller missbruk av Klarna Checkout samt för att uppfylla kraven enligt god kreditgivningssed behöver Klarna säkerställa din identitet. Klarna inhämtar tilläggsinformation såsom personnummer, namn och adress samt, vid val av kreditalternativ, kreditinformation från olika leverantörer. Klarna behöver även använda den information som du kan ha lämnat vid tidigare köp, allmänt tillgänglig information på internet samt information om hur du tidigare har uppfyllt våra betalningsvillkor, för att göra en riskbedömning. Klarna Checkout anpassar automatiskt riskbedömningen, och därmed utformningen av tjänsten, för varje gång du använder tjänsten och du behöver inte ange mer information än nödvändigt. I vissa fall visas tidigare angiven och av Klarna godkänd adress till dig så snart du uppgivit din e-postadress och ditt postnummer. Den godkända adressen får endast användas i syfte att förifylla adressuppgifterna i direkt samband med ett köp. Du kan enkelt undvika att den godkända adressen förifylls genom att välja att tillämpa en PIN-kod. Genom att slutföra köpet bekräftar du din identitet och korrekt leveransadress.

*Klarna Checkout erbjuder möjligheten att välja en personlig kod, s k PIN-kod. Denna PIN-kod är ett valfritt alternativ för dig som önskar ett extra skydd när du ehandlar. Tänk på att inte välja en kod som har något samband med ditt eget personnummer, telefonnummer eller liknande, att inte avslöja koden för någon eller att anteckna koden på ett sådant sätt att utomstående kan anta att det avser en PIN-kod.

Smarta funktioner på klarna.se

På klarna.se kan du se alla dina fakturor, ladda ner dem som PDF, betala fakturan med ett klick, välja att delbetala eller kostnadsfritt även förlänga betaltiden med 10 dagar.

Klarna Direkt

Du kan betala köpet direkt genom att bekräfta med Mobilt BankID. Pengarna dras automatiskt från det bankkonto som du har anslutit på Klarnas hemsida. Pengarna dras 1-2 bankdagar efter att ditt paket har skickats.

Fakturaköp via KLARNA

Fakturering sker via Klarna med 14 dagars förfallodatum. Fakturan skickas till dig i ett separat mail till den mailadress som du själv har uppgett på kassasidan. Kostnadsfritt. En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. För frågor kring fakturan och eventuella påminnelser hänvisar vi till Klarna som sköter detta. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post. För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor.

Läs alla detaljer kring fakturaköp HÄR

Klarna Konto (delbetalning i din egen takt)

Med detta betalningssätt har du alltså möjligheten att betala alla dina köp hos oss i din egna takt från 50 kr i månaden eller 1/24 av totalbeloppet på kontot. Du kan självklart välja att betala av hela beloppet när du vill. Kostnad -aviavgift på 29 kr samt årsränta på 19,5 % vid delbetalning.

Kostnader för Klarnas delbetalningskampanjer:

Period Ränta Uppläggningsavgift Aviavgift
3 mån 0.00% 95,00 29,00
6 mån 0.00% 195,00 29,00
12 mån 0.00% 295,00 29,00
24 mån 9.95% 295,00 29,00

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på telefon
08-120 120 10. Du kan också skicka e-post till info@klarna.se

Kortbetalning via Klarna

Bonti erbjuder en säker kortbetalning med VISA och Master Card i samarbete med Klarna. Klarnas tjänst är säker och uppfyller kraven för PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Vid betalning med kort skickas kunden vidare till en säker sida där kunden tryggt kan fylla i sina kortuppgifter och genomföra betalningen. Bonti hanterar aldrig kundens kortuppgifter. Kostnadsfritt.

Direktbetalning

Att betala med direktbetalningar är både enkelt och tryggt. Du dirigeras om till din banks hemsida och utför köpet därigenom. Med andra ord betalar du på samma sätt som du betalar dina räkningar. Alla som är betalkunder hos Nordea, Swedbank, Handelsbanken och SEB kan använda sig av detta betalsätt. Att betala via direktbetalning är kostnadsfritt.

Personuppgifter

Klarna och dess samarbetspartners behandlar dina personuppgifter för att kunna erbjuda dig en förenklad betalning via Klarna Checkout och för att kunna förenkla betalningsprocessen ytterligare nästa gång du använder Klarnas tjänster. Klarna behandlar personuppgifterna i syfte att säkerställa din identitet, administrera kundförhållandet, förhindra missbruk eller felaktigt utnyttjande av betalningstjänst, utföra kundanalyser, kreditbedömning, riskanalyser, riskhantering, affärsutveckling, för kommersiella och marknadsföringsändamål för egen del och för våra särskilt utvalda partners samt för att uppfylla tillämpliga lagkrav i övrigt. Personuppgifter är all slags information som direkt eller indirekt kan kopplas till dig. Se även Klarnas Privacy Statement för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

Räntefritt

I våra två butiker kan du ansöka om räntefri avbetalning på 6 respektive 12 månader via re:member. Fråga mer om detta när du handlar i butiken.

Moms

Alla priser inkluderar moms, f.n 25%.
Våra norska kunder handlar momsfritt vid direktfrakt över gränsen.

Våra Köpvillkor

Bonti.se ingår inte avtal med minderåriga, är du under 18 år måste du ha målsmans medgivande för att få handla hos oss. När du har lagt din beställning och godkänt den skickar vi en automatisk orderbekräftelse via e-post till dig och därefter hanterar vi din order. Pga olika dataskärmar kan vi inte ta ansvar för om produkten du beställt inte överensstämmer exakt med ditt synintryck på Internet. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämnden.

Leverans

Samtliga köpvillkor, priser och leveranser avser leverans inom Sverige. Är du intresserad av att beställa med leverans till ett annat land ber vi dig att kontakta webshoppens kundtjänst, webshop@bonti.se för kompletterande leveransvillkor och priser. När vi skickat din vara för du en ny bekräftelse via mail. I denna hittar du en DHL-länk till din försändelse där du själv enkelt kan spåra dina varor. När ditt paket nått DHL´s utlämningsställe får du en avisering via sms eller mail med det nr du ska uppge för att kunna hämta ut paketet. Vid utlämning ska kunden alltid uppvisa legitimation.

Leveransförsening

Vid eventuell leveransförsening tar vi snarast kontakt med dig via telefon eller mail för att bekräfta ny förväntad leveranstid. Kund har rätt att häva köpet om leveranstiden inte accepteras.

Moms & Fraktkostnad

Alla våra priser inkluderar moms, f.n 25%. När du lägger din order ser du tydligt på kassasidan vad fraktkostnaden kommer att bli. Kostnaden styrs av mått och vikt på vald vara/varor. Vid fakturaköp tillkommer en expedieringsavgift på 29 kr. Barnvagnar över 3000 kr (gäller ej nedsatta vagnar på REA) skickas fraktfritt inom Sverige.
Våra norska kunder handlar momsfritt vid direktfrakt över gränsen.

Fraktskador

Vid eventuella fraktskador behöver vi anmäla transportskadan till vår DHL inom 1-2 dagar efter mottagandet för att vi ska kunna reklamera skadan. Vi är därför tacksamma om ni anmäler skadan så snart ni har upptäckt den. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att ni packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet. Tänk på att alltid spara emballaget så att hela paketet och produkten kan besiktigas vid handläggning av skadeärendet, ta gärna en bild.

Ångerrätt och returer

Hos Bonti.se har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Det innebär att om du köper en vara via Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du har tagit emot varan. I det fall du vill vara säker på att din vara omfattas av ångerrätten, att ångerfristen inte har passerat eller om du vill ha en frakthandling, kan du först höra av dig till oss. Detta görs antingen via mail till webshop@bonti.se eller genom att ringa, 08-313900. Det går också bra att skriva ut Konsumentverkets ångerblankett och skicka in den via post till oss på adressen nedan.

Vid byte eller retur ska varan skickas tillbaka till oss, om möjligt, i originalförpackning. Se till att packa varan så att den skyddas väl vid frakt. Har varan packats upp och använts i större omfattning än vad som anses nödvändigt för att fastställa funktion/egenskaper (eller skickas tillbaka ofullständig) så att det därmed skett en värdeminskning förbehåller vi oss rätten att göra ett värdeminskningsavdrag på återbetalningen. Summan för avdraget bedöms och avgörs vid vårt mottagande av returen.

Full återbetalning av varan sker alltid senast 14 dagar efter att vi har emottagit varan eller du som konsument kan visa att varan sänts tillbaka, beroende på vilket som inträffar först. Efter att vi har mottagit ditt meddelande om ångrat köp har du 14 dagar på dig att returnera varan till oss.

Returfraktkostnaden vid Ångerrätt och Öppet köp bekostas av kunden. Vid en reklamation står Bonti för returfraktkostnaden då reklamationen är godkänd och efter överenskommelse. Vid ångerrätt och returer rekommenderar vi att Bontis egna frakthandlingar från DHL används. Dessa skickas digitalt med mail, för att skrivas ut av kunden och är giltiga i 30 dagar.

Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer fram till oss. Därför ska du notera ditt kolli-ID på paketet du sänder i retur till oss och be om kvitto vid inlämningen hos ombudet. Vänligen observera att det är viktigt att du returnerar till rätt adress! Om du skickar returen till annan adress än den angivna nedan så tar vi inget ansvar för detta då vi ej har möjlighet att ta emot på annan postadress. Det går givetvis bra att lämna in returen i en av våra fysiska butiker, läs mer nedan.

Skicka din vara i retur till:

Bonti AB
Norrtullsgatan 33
113 27 STOCKHOLM och märk gärna paketet med “webshop”. (om du inte använder våra förtryckta frakthandlingar)

Vid retur av en beställning med en vara på köpet ska även denna returneras om köpet inte längre uppfyller villkoren för erbjudandet. Detta gäller även presentkort på köpet. Är presentkortet använt dras den summan från den som återbetalas.

Retur utan kostnad. Du kan också returnera din vara i en av våra fysiska butiker för att slippa returfrakten. Var dock noga med att kontakta oss innan; webshop@bonti.se/ 08-313900.

Ej utlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Fel på beställd vara

Om det skulle vara något fel på din vara när den kommit hem till dig ber vi dig kontakta vår kundtjänst innan du skickar tillbaka varan till oss så återkommer vi med information om hur du ska gå till väga.

Reklamationer

För våra kunder i Sverige gäller tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Kunden ersätts för fraktkostnader vid retur i samband med eventuell reklamation som  tex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande.Vi följer konsumentköplagen vid reklamationer, se vidare på www.konsumentverket.se.

Garantier

Produktgarantier gäller fabrikationsfel, i material och/eller arbete eller andra fel som kan härledas till fel i tillverkning. Garantin gäller inte fel som uppstått genom normal förslitning eller brist på underhåll. Kundens faktura eller kvitto gäller som garantibevis. Barnvagnsgarantier gäller endast första köparen och kan ej överlåtas. Vi erbjuder Förlossningsgaranti på alla varor ni handlar hos Bonti. Garantin innebär att om något går fel under er graviditet eller vid själva förlossningen gör vi ett återköp av era varor. Denna garanti gäller i 30 dagar efter er förlossning och gäller oanvända produkter mot uppvisande av kvitto/kontoutdrag vid köp via webshoppen.

Ej avhämtat paket

Hämtar du inte ut ditt paket så att det går i retur till butiken blir du fakturerad originalfrakten, returfrakten till oss samt expediering och administrationskostnader. Hur stor fraktkostnaden blir avgörs av DHL´s faktiska fraktkostnader som vi i vår tur blir debiterade.

Återbetalning

Om du ångrar ditt köp kommer vi att betala tillbaka köpesumman snarast. Återbetalningen kommer att ske senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att ångra ditt köp. Om du betalat med kreditkort kommer dina pengar komma in på det kort du använde vid betalningstillfället. Summan kommer att finnas på ditt konto 1-3 bankdagar efter att vi mottagit din retur. Om du angivit faktura som betalsätt men inte har betalt fakturan eller om den är förfallen kommer varan dras direkt från fakturan. Detta informeras om i ett mail till dig direkt från vår fakturapartner Klarna. Har du redan betalt din faktura kommer Klarna att kontakta dig för återbetalning.

Rabatter och erbjudanden

Våra erbjudanden går ej att kombinera med varandra.

Vanliga frågor & svar

Var är min vara?

I den leveransbekräftelse som du fick efter att vi skickat din vara finns ett spårningsID- via den länken kan du själv följa ditt paket. Skulle du ha tappat bort mailet- hör av dig till oss så hjälper vi dig att spåra paketet! Har du fyllt i fel telefonnummer på din order kan inte aviseringen från DHL gå fram och paketet blir liggande på utlämningsstället och skickas sedan i retur. Det är alltid bättre att höra av sig så snart som möjligt om man saknar en försändelse. De flesta utlämningsställen skickar ej uthämtade paket i retur efter 14 dagar. Går paketet i retur till oss måste vi ta betalt även för returfrakten då vi i vår tur blir debiterade för denna.

Maila till webshop@bonti.se så svarar vi så snart vi kan, dock alltid senast inom 48 timmar. Ange gärna om du föredrar svar via mail eller per telefon.

Jag blir inte godkänd av Klarna?

  1. Är du folkbokförd på den angivna adressen? Klarna samkör sitt register med Skattemyndigheten och du måste därför uppge den adress du är folkbokförd på för att fakturaköpet ska gå igenom.
  2. Klarna gör en kreditupplysning i samband med att du skickar iväg dina uppgifter. Har du utestående obetalda fakturor till dem eller betalningsanmärkning kan du inte handla mot faktura.
  3. Du måste vara över 18 år för att handla på faktura via Klarna.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på telefon 08-120 120 10. Du kan också skicka e-post till info@klarna.se

Jag har missat att betala min faktura i tid, hur gör jag nu?

Ring till Klarnas kundtjänst för privatpersoner, 08-120 120 10, så får du hjälp av dem! Det är Klarna och inte Bonti som butik som sköter utskick av påminnelser, räntefakturor osv.

Mitt kortköp går inte igenom?

Att ett kortköp hakar upp sig är tyvärr sånt som inträffar ibland, helt utom vår kontroll. En anledning kan vara att ditt kort måste uppdateras för onlineköp (gäller vissa banker). Du kan även ha varit inaktiv på sidan så att du automatiskt har loggats ur. Har du upprepade problem med dina kortköp så kontakta oss. Vi hjälper dig gärna vidare så att du kan få dina önskade varor.